رد شدن به محتوای اصلی

Profound Orod the Great Quotes For Your Life Philosophy


اندیشه کنیم، چه چیزی ما را پیوسته به زندگی دلگرم ساخته و در نهایت می خواهیم به آن برسیم و آن را سامان داده و یا با آن به سامان برسیم؟ خواسته پیوسته اندیشه ما، همان عشق است و این تنها راه شناسایی آن. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بسیاری وهم و خیال خویش را عشق می نامند، حال آنکه عشق راه بالندگی شکوفه به میوه است، کوشش پیوسته ما برای زیبا و ناب شدن. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

انباشتگی احساس، عشق هایی آتشین بوجود می آورد. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

به اُرُد می گویند با ارزشترین چیزی که داریم چیست؟ می گویم : زمان...
باز می پرسند و آن کجاست و چه شد؟ می گویم : آن را به پای معشوق خویش ریختیم و می ریزیم. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خود را تا هنگاهی همراه داری، که دلداده نشده ای. دلبسته، با خویشتن خویش بیگانه است. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

در عشق !
شرف و آزادی هست
زندگی و پاکی هست
نام عشق برازنده هر کار غیر شرافتمندانه ای نیست. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آدمی در عشق راستین، بدنبال سود جستن نیست، می بخشد برای پرواز، رهایی و آزادگی. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

عشق نباید آدمی را به گوشه نشینی وادارد، این شیفتگی باید توان پرتاب انسان، به سوی آرمان های راستین را داشته باشد. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

عشق و شیفتگی، مهر و مهربانی نهفته در درون ما را بیدار و جاری می سازد. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

هیچ گاه عشق به همدم را پاینده مپندار و از روزی که دل می بندی، این نیرو را نیز در خویش بیافرین که اگر تنهایت گذاشت، نشکنی و اگر شکستی، باز هم ناامید نشو، چرا که آرام جان دیگری در راه است. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

انسانیت و کمک به همگان، دلبستگی و عشق برجستگان است. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

همه ما آدمیان، در برابر زیستگاه خویش مسئولیم. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

همان گونه که با کودکان مهربان هستیم، باید به زمین و آب و هوا نیز مهر بورزیم. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

دگرگونی، پایکوبی زمین است، برای پویش و زندگی. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

گیاهان، بهترین و پاکترین زنجیره خوراک آدمیان هستند. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

گیتی، خود زایشگر است، زایشگر چیزی که به آن نیاز دارد. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

روان رنجور، با زندگی در زیستگاه سبز، دوباره بالندگی خود را آغاز خواهد کرد. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

فلسفه هفت سین چیست؟ نشانه های آمیختگی آدمیان است با طبیعت. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

از روستاها تا شهرها، همه جا، نیاز به وجود "سازمان های مردم نهاد زیست محیطی" هست. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

تصاویری از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم  Estori_4_

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

INTERNET

  جهان مجازی و اینترنت از دیدگاه ارد بزرگ از اُرُد بزرگ برجسته ترین متفکر و فیلسوف حال حاضر ایران در وادی های گوناگون مطالب بسیاری خوانده ایم اما نگاه او به جهان مجازی و اینترنت بسیار هوشمندانه و جالب است که در اینجا تقدیم می گردد : جهان آینده بدون اینترنت بی معناست . ساده انگاریست اینترنت را با همه داده هایش یکجا رد کنیم و یا یکجا بپذیریم . اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند . ترس از اینترنت همانند نداشتن آن زیان آور است باید ناوشکن های بزرگ ساخت و بر فراز آنها پرچم کشور خویش را برافراشت . بستن سایت های درنده چشم و هوش (مستهجن) از کارهای مهم دولت هاست . برآیند نابود کردن پایگاه های آفرینشگر ، همانند ساختن مرداب است. بازده اینکار برای آفریننده و برخورد کننده زیان آور است . در اینترنت داده ها و اندیشه ها بسیار تند جابجا می شوند در برابر داده های ستیزگر باید میدان پاسخگویی را برای اندیشمندان آگاه هر کشور فراهم آورد و از چالش ها نهراسید . کشورهای افزون خواه و بیمار همواره پی...

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *انتقام*

● بعُد سوم آرمان نامه ارد بزرگ ● ● فرگرد انتقام ● نه هر که ستم بر دگری بتواند بی باک چنانکه می‌رود می‌راند پیداست که امر و نهی تا کی ماند ناچار زمانه داد خود بستاند . ____از:رباعیات سعدی___ واژه ی انتقام , واژه ی ترسناکیست وازآن بوی تاریکی وزشتی وبدخلقی وبددلی برمیخیزد حضرت علی(ع*) سلام میفرمایند:دربخشش لذتی ست که,درانتقام نیست. واین جمله به تنهائی گویای بسیاری ازچیزهاست که لزومی حتی برتعریف آن نیست,که بسیار واضح وروشن است که قلبی که توان بخشش داشته باشدبایدقلبی بزرگ باشدواگر جزاین بود نمیتواسنست گذشت وبخششی ازخود نشان دهدوآنکه,درفکرانتقام,است ودرچنگال خشم وکینه ها گرفتار,بی شک انسان کوچکی ست که,درکوته نگری خود,دیدگاه ی بسیارمحدودداردووسعت نگاهِ او زیادگسترده نیست چراکه,انسان کوته فکر,انتقام,راچاره راه خشنودشدن خودمیداندامااگر قلبی مهربان,داشت حتی بردشمن خود نیز نمیتوانست ازاری واردکند.عاقلان معمولا دشمنی ندارند وآنان که باینگونه بزرگان,درجنگندجزازسرحسادت وکوته نظری,وکینه نیست ودراین مقام بزرگان عالم نیز تنهابراین گروه,دل میسوزانند وآنان رابردیدگاه کوچک خودسرزنش نمیکنند وحتی دردل آنان ...

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *نادان*

از:رباعیات سعدی حرص فرزند آدم نادان مثل مورچست درمیدان این یکی مرده زیر پای دواب آن یکی دانه می‌برد به شتاب *سعدی ●بعُد سوم آرمان نامه ارد بزرگ ● فرگرد نادان● ¤ سروده ی : حمید مصدق ¤ سفر نخستین با خود شبی به سیر و سفر رفتم با سایه ام به گشت وگذر رفتم با سایه گفتگوی من آن شب ادامه داشت شب با پیاله های پیاپی پایان نمی گرفت هر جام جام خاطره ای بود در دل هزار پرسش و بر لب سکوت تلخ رفتیم رود را به تماشا که او نشست با اولین ستاره شب آغاز گشته بود با اولین پیاله شب ما,شب ما را به سوی صبح سوی سپیده سحری می برد شب شهر خفته را خاموش زیر چتر سیاهش گرفته بود زاینده رود در دل مرداب می نشست که او برخاست و دستهای نحیفش را بر نرده های آهنی ساحل آویخت و سایه سیاهش بر روی آبهای روان ریخت بانگی ؟ نه ناله ای از سینه برکشید و آن سکوت کامل ساحل را آشفت چونان نسیم که برگ درختان را پنداشتی که زمزمه سایه در هیچ می نشست گفتی که واژه ها در حجم بی نهایت نابود می شدند و باز هم سکوت گفتم : سکوت چیست ؟ آری سکوت تو هرگز دلیل پایان نیست خندید : خنده ؟...نه که زهر خند خفته به لب بود این بار گویی طنین صوت می آمد از ژرف...