رد شدن به محتوای اصلی

14 Thought-Provoking Quotes By The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani For The Theologians


گیتی ناز ما را نمی کشد، جهان با ما و یا بی ما، در حال پیش رفتن و رشد است، پس کوشش کنیم، در هر جایی که هستیم، بهترین باشیم و بخشی از بار رشد و پویش گیتی را بر دوش بگیریم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

The universe does not wait for us, the world is moving forward with us or without us, so let us try to be the best wherever we are and bear part of the burden of the growth and dynamism of the universe.
The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

تصاویری از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم  Kzf8T


کوشش برای داشتن هوای پاک، یکی از مهمترین وظایف بشر امروز است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

دوستان گیتی، درختکاری می کنند و نگهبان جانوران هستند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آدمیان، همواره نیازمند آموزشهای زیستگاهی هستند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

کوشش برای نجات زمین، بزرگترین همبستگی جهانی را نیاز دارد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

برگها، دست های کوچک و باز فرزندان آینده هر سرزمین هستند که باید پاسشان داشت. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

زیستگاه زیبا، آدمیان را در گذر زندگی، همواره شاداب و جوان نگاه می دارد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

زیستگاه ما، براستی آینه فرهنگ ماست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

چرا به دنبال زیستگاه های بکر و دست نخورده هستیم؟ پاسخ ساده است، چون نمی خواهیم دست نابودگر همنوعان خویش را ببینیم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آدم ها، بزرگترین دشمنان و آفت زمین هستند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

تنها راه نجات زمین، کاستن از زاد و ولد آدمهاست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

زمین، تنها هدیه ای برای ما نیست، آن را دوست بداریم و به آیندگان بسپاریم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

زمین بسیار کوچک است، آن را باید از توفان زباله نجات داد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

زمین به ما می گوید : گهواره شادیتان خواهم بود، اگر دوستم باشید. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

زمین رویشگاه گل هاست، این ما هستیم که تن پوشی از آلودگی بر تنش می کشیم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

زمین همچون آینه می تواند، بازخورد رفتارها و کنش های ما باشد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی
تصاویری از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم  N_26_



تصاویری از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم  N_27_


کوهستان، نهیب مهر است و دوستی. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خودخواه ترین آدمیان، در کوهستان، دوستی و مهر را، با جان و دل پذیرا می شوند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

در کوهستان، ارزش دستان مهرآمیز آدمیان را، براستی می توان فهمید. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

نام دیگر آب، زندگی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

واژه ای برای بیان میزان ارزش آب، یافت نمی شود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آب، مهربانانه، هستی خویش را به ما می بخشد و ما زنده می مانیم و نیرو می گیریم، پرسش اینجاست، حال ما با آن چه می کنیم؟. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

INTERNET

  جهان مجازی و اینترنت از دیدگاه ارد بزرگ از اُرُد بزرگ برجسته ترین متفکر و فیلسوف حال حاضر ایران در وادی های گوناگون مطالب بسیاری خوانده ایم اما نگاه او به جهان مجازی و اینترنت بسیار هوشمندانه و جالب است که در اینجا تقدیم می گردد : جهان آینده بدون اینترنت بی معناست . ساده انگاریست اینترنت را با همه داده هایش یکجا رد کنیم و یا یکجا بپذیریم . اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند . ترس از اینترنت همانند نداشتن آن زیان آور است باید ناوشکن های بزرگ ساخت و بر فراز آنها پرچم کشور خویش را برافراشت . بستن سایت های درنده چشم و هوش (مستهجن) از کارهای مهم دولت هاست . برآیند نابود کردن پایگاه های آفرینشگر ، همانند ساختن مرداب است. بازده اینکار برای آفریننده و برخورد کننده زیان آور است . در اینترنت داده ها و اندیشه ها بسیار تند جابجا می شوند در برابر داده های ستیزگر باید میدان پاسخگویی را برای اندیشمندان آگاه هر کشور فراهم آورد و از چالش ها نهراسید . کشورهای افزون خواه و بیمار همواره پی...

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *انتقام*

● بعُد سوم آرمان نامه ارد بزرگ ● ● فرگرد انتقام ● نه هر که ستم بر دگری بتواند بی باک چنانکه می‌رود می‌راند پیداست که امر و نهی تا کی ماند ناچار زمانه داد خود بستاند . ____از:رباعیات سعدی___ واژه ی انتقام , واژه ی ترسناکیست وازآن بوی تاریکی وزشتی وبدخلقی وبددلی برمیخیزد حضرت علی(ع*) سلام میفرمایند:دربخشش لذتی ست که,درانتقام نیست. واین جمله به تنهائی گویای بسیاری ازچیزهاست که لزومی حتی برتعریف آن نیست,که بسیار واضح وروشن است که قلبی که توان بخشش داشته باشدبایدقلبی بزرگ باشدواگر جزاین بود نمیتواسنست گذشت وبخششی ازخود نشان دهدوآنکه,درفکرانتقام,است ودرچنگال خشم وکینه ها گرفتار,بی شک انسان کوچکی ست که,درکوته نگری خود,دیدگاه ی بسیارمحدودداردووسعت نگاهِ او زیادگسترده نیست چراکه,انسان کوته فکر,انتقام,راچاره راه خشنودشدن خودمیداندامااگر قلبی مهربان,داشت حتی بردشمن خود نیز نمیتوانست ازاری واردکند.عاقلان معمولا دشمنی ندارند وآنان که باینگونه بزرگان,درجنگندجزازسرحسادت وکوته نظری,وکینه نیست ودراین مقام بزرگان عالم نیز تنهابراین گروه,دل میسوزانند وآنان رابردیدگاه کوچک خودسرزنش نمیکنند وحتی دردل آنان ...

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *نادان*

از:رباعیات سعدی حرص فرزند آدم نادان مثل مورچست درمیدان این یکی مرده زیر پای دواب آن یکی دانه می‌برد به شتاب *سعدی ●بعُد سوم آرمان نامه ارد بزرگ ● فرگرد نادان● ¤ سروده ی : حمید مصدق ¤ سفر نخستین با خود شبی به سیر و سفر رفتم با سایه ام به گشت وگذر رفتم با سایه گفتگوی من آن شب ادامه داشت شب با پیاله های پیاپی پایان نمی گرفت هر جام جام خاطره ای بود در دل هزار پرسش و بر لب سکوت تلخ رفتیم رود را به تماشا که او نشست با اولین ستاره شب آغاز گشته بود با اولین پیاله شب ما,شب ما را به سوی صبح سوی سپیده سحری می برد شب شهر خفته را خاموش زیر چتر سیاهش گرفته بود زاینده رود در دل مرداب می نشست که او برخاست و دستهای نحیفش را بر نرده های آهنی ساحل آویخت و سایه سیاهش بر روی آبهای روان ریخت بانگی ؟ نه ناله ای از سینه برکشید و آن سکوت کامل ساحل را آشفت چونان نسیم که برگ درختان را پنداشتی که زمزمه سایه در هیچ می نشست گفتی که واژه ها در حجم بی نهایت نابود می شدند و باز هم سکوت گفتم : سکوت چیست ؟ آری سکوت تو هرگز دلیل پایان نیست خندید : خنده ؟...نه که زهر خند خفته به لب بود این بار گویی طنین صوت می آمد از ژرف...